5 februari 2021

Eindexamenvoorstelling drama 6 vwo

School Examen voorstellingen ROER College Schöndeln

Ondanks dit turbulente schooljaar zijn examenleerlingen Kunst Drama erin geslaagd om hun examenvoorstellingen vorm te geven. Het zou tof zijn als al hun harde werken naast een goed cijfer, beloond wordt met een fijn publiek. Via de live stream van Delta Limburg is dat gelukkig mogelijk! Beide voorstellingen zijn absoluut de moeite waard om gezien te worden.

Papa’s kostbaarste bezit

Op dinsdag 9 februari bijt vwo 6 het spits af. Zij spelen een bewerking van Shakespeares stuk Othello.  Dat betekent lappen tekst, diverse archetypische verhoudingen tussen karakters en een hoop dramatische taferelen.

Het toneelstuk was al reeds bewerkt voor leerlingen van groep 7 en 8 van de basisschool, vandaar dat er ’s middags gespeeld zou gaan worden voor leerlingen van Aan de Roer en de Steenen Brug.

De spelers spelen dubbelrollen. Met ren- en vliegwerk moeten ze ervoor zorgen dat ze telkens snel genoeg omgekleed zijn voor de volgende scène en het tempo in het stuk houden.

SuitCASE ClueCASE

Op woensdag 3 maart is havo 5  aan de beurt. Met slechts één schooljaar basisspel hebben de havo 5 leerlingen zelf een toneelstuk geschreven. Het stuk is geïnspireerd door het bordspel Cluedo. Super knap! Heel toevallig maakt havo 5 ook gebruik van dubbele rollen, hebben ze een uitbundig decor en belooft het toneelstuk een hoop mysterie. De leerlingen zijn naast het spel, ook zelf verantwoordelijk voor de gehele productie, denk daarbij aan decor, kostuums, grime, posters, etc.

Wij vragen u zich van tevoren aan te melden als u wilt komen kijken. Dat kan tot de dag van tevoren. Wij zorgen dan dat u een link krijgt waarop u de voorstelling kunt volgen.

Aanmelden? Mail naar:  h.reulen@roercollege.nl. Vermeld duidelijk welke voorstelling u graag zou willen zien.

Eindexamenvoorstelling drama 6 vwo